reklama

Bulvár

Bolo mi povedané, že mám uvažovať. Keby som bola jednou z celebrít, bol by to dobrý vtip niekde pod hlavný článok o mojich „životných prehrách“. Bulvár v médiách – téma, ktorá je vlastne jednoduchá. Skutočnosť je však taká, že nie je na ňu jasná odpoveď. Je bulvár dobrý alebo zlý ? A keby bol dobrý, prečo by sme ho volali tak škaredo, ako bulvár?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nebudem klamať. Keď som prišla na strednú školu a ešte niekoľko rokov, čo som sa tejto udalosti pravidelne zúčastňovala, som ešte presne nevedela, čo chcem. Nevedela som, či chcem byť novinárkou, ... Vlastne, som to vedela, ale nevedela som či mám na túto prácu naozaj talent. A tak nejako časom som pochopila, že žurnalistika je to, čo ma baví. A keď ma to baví, nie je dôvod, prečo by som s tým mala prestať.

Ako novinárka som si predstavovala, že by som mala mať prehľad o tom, čo sa deje. A preto som si začala kupovať každé ráno denník. Denník Nový Čas. Nech si hovorí kto chce, čo chce, pre zistenie tých základných informácií je tento denník dostatočne vyhovujúcim. Málokto si uvedomuje fakt, že nie všetci chceme myslieť. A to hovorím bez akejkoľvek irónie. Poznám mnoho inteligentných ľudí, ktorí si tento či iné bulvárne denníky a časopisy čítajú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je pravda, že tých hlúpych, ktorí si to kupujú, poznám o mnoho viac. Nič to však nemení na jednom fakte – bulvár je téma pre masy. A bulvárne denníky či časopisy spĺňajú 2 základné funkcie. Prvou je zodpovedanie si otázky čo sa deje u nás a vo svete. Nezaťažujú sa otázkou "prečo sa to deje ?". Kto dnes má na to čas ? Opäť je to poznámka bez irónie. No a tou druhou je zodpovedanie si základných otázok bulvárneho novinára – Kto ?, S kým ?, Kedy ?, Kde ?, Za koľko ?.

Aby som sa ale vrátila k podstate. Pre mňa je kupovanie si bulváru v dnešnom svete vyhadzovaním päťdesiatcentoviek. A poviem vám prečo. Nie preto, že je bulvár bulvárom, že sa v ňom nedozviem nič pre mňa podstatné, ani nie preto, že nemám mesačne dosť päťdesiatcentoviek v peňaženke. Je to preto, že každé ráno v električke si stačí sadnúť oproti niekomu a uvidíte titulnú stranu, ktorá vám zaručuje, že viete, čo sa deje na najbližších desiatich stranách. Prídem ráno do práce a ľudia si čítajú bulvár, a tak sa často dostanem za desiatu stranu. A nakoniec fungujeme na sociálnych sieťach a internete.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Napriek tomu, že som minulý piatok žila v nevedomosti a vôbec som nevedela, že sa koná svadba princa Williama a Kate, hneď po tom, ako všetci vytriezveli z delíria a oparu dokonalej svadby, som sa dozvedela toľko detailov, ktoré by si ani sama kamera nepomyslela, že zachytí. Na čo si má preto človek, ktorý nemá záujem o bulvár, bulvár kupovať ?

Tí, ktorí majú záujem dostať sa na koreň veci, si jednoducho bulvár nekúpia. Na mediálnom trhu je dostupných toľko periodík, že nie je dôvod, prečo by sme sa mali proti bulváru brániť. Ešte donedávna som si myslela, že je zamestnávanie novinárov bez štylistického či novinárskeho cítenia dehonestovaním študovaných a kvalitných novinárov, a stále si myslím, že starať sa niekomu do vecí súkromných asi nie je veľmi „cocher“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No zaujalo ma vyjadrenie, ktoré som si vypočula od šéfredaktora jedného nemenovaného hospodársky a finančne ladeného denníka na Slovensku, keď sme sa spolu stretli. On sa ma spýtal, že prečo si myslím, že hlavná téma dňa (téma o akciách a zákonoch) je umiestnená na prvej strane tohto denníka spolu s fotkou a odporučením na článok o smrti Elizabeth Taylor. Sám si odpovedal: „Lebo my píšeme pre obyčajných ľudí. Pre tých, ktorí majú každodenné problémy. Pre tých, ktorí možno potrebujú 2 – 3 informácie z nášho dnešného vydania, ale potrebujú si aj vizuálne a čitateľsky oddýchnuť.“

A mal pravdu. Všimnite si nás ľudí. Keď si dáme na obed sladké, máme chuť dať si za tým trochu slaného. Keď si pozrieme film, ktorý mal jasne vysokú, umeleckú hodnotu, večer si pozrieme už iba ľahkú komédiu. Rovnako to je preto i s bulvárom – má svoje miesto. Mojou jedinou prosbou je – robte si v ňom čo chcete, len ním príliš neurážajte skutočných novinárov.

Miroslava Roháčová

Miroslava Roháčová

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pracovala som od 16, aby som sa raz stala milionárkou, teraz sa bojím pracovať, aby som neplatila milionársku daň. Ani z voza, ani na koč. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu