reklama

Otvorený list Poštovej banke

Keďže je v poslednom čase veľmi módne písať otvorené listy, a to najmä inštitúciám, čo vám na ne neposkytnú odpoveď, rozhodla som po krátkom uvažovaní, že aj ja budem veľmi módna a priložím ruku k dielu. Milá Poštová banka, ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

na úvod môjho otvoreného listu vás chcem srdečne pozdraviť a povedať vám, že vás možno prídem drahšie, než ste plánovali. Dnes ráno som vás chcela využiť – mala som v úmysle použiť váš bankomat na výber svojich finančných prostriedkov. Na to ma ale čakalo nemilé prekvapenie. Vložila som kartu do bankomatu, zadala som PIN. Na displeji sa mi zobrali viaceré možnosti, ja som si vybrala výber v hotovosti. Klikla som na sumu, váš bankomat zareagoval tak, ako správny bankomat zareagovať má – platba sa spracováva. Potom ma požiadal, aby som si zobrala svoju kartu. Poslúchla som a vybrala som si ju. Bankomat sa začal ozývať, všetko nasvedčovala tomu, že mi ide vydať peniaze. Po rokoch vyberania peňazí z bankomatu som bola o tom presvedčená. Bankomat vydáva zvuk, že roluje a v tom zrazu ... nič. Nevydal peniaze. Počkala som teda. Možno mal ťažké ráno, nebol by sám. Bohužiaľ ale, nočná mora stala sa skutočnosťou a bankomat si zobral moje peniaze. A tak sa to začalo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako správny občan, zavolala som nie televíziu Markíza či JOJ, ale volala som na infolinku, ktorej číslo bolo uvedené na nálepke prilepenej na bankomate s textom: V prípade poruchy bankomatu, kontaktujte nás prosím na ... . Zavolala som na infolinku, kde mi potom, čo som im oznámila, že mi práve bankomat doslova zožral peniaze, operátorka chcela zložiť telefón, lebo na túto infolinku sa volá len v prípade, že vám bankomat zožral kartu. Čo ich po peniazoch, povedala som si v duchu. Na to som jej ale vysvetlila, že má smolu, lebo oni sú uvedení ako kontaktná infolinka na tomto bankomate a nie som momentálne pri internete, kde by som si mohla zistiť inú infolinku, kde môžem zavolať, aby som sa dostala k svojim peniazom, a že ma ani nezaujíma či sú to správnou, sú tam uvedení a v prípade, že má potrebu ma na niekoho prepojiť, nech to urobí. Vysvetlila som jej celý problém, na čo som sa dozvedela, že keďže nie som klientom Poštovej banky, mám kontaktovať svoju banku a ona mi peniaze vráti. Na to som ale položila pre mňa logicky znejúcu otázku či akýkoľvek pracovník, interný či externý mojej banky príde a vráti mi moje peniaze. Odpoveď som nedostala. Pracovníčka infolinky mi nevedela s mojim problémom pomôcť. Povedala mi číslo infolinky na moju banku a ja som len dúfala, že si ho po jej nadiktovaní zapamätám. Prepojenie nie je možné, ani keď ide o zákaznícky servis ohľadne bankomatu, kde si klient ktorejkoľvek banky môže vytiahnuť peniaze. Dovolala som sa po stlačení a vytočení niekoľkých dodatočných čísel na upresnenie požiadavky na infolinku banky, v ktorej som klientkou, ktorá mi tak, ako som niekde v podvedomí tušila, oznámila, že si môžem podať žiadosť o vrátenie peňazí, vraj zákaznícke servisy a banky sú medzi sebou prepojené. (Zrazu!) Len pre lepšie predstavenie si situácie – bankomat, pri ktorom som na zime stále nevykazoval stále známky poruchy, dokonca na displeji ste nevideli nič iné, len reklamu na to, že Poštová banka je Bankou roka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keďže mi na zákazníckom servise nevedeli povedať nič bližšie, lebo odo mňa pýtali identifikačný kód karty, ktorý som si zadávala, keď som mala 18 rokov, teda dosť dávno a nevedeli si ma preveriť cez žiadny iný údaj, nedozvedela som sa viac. Vraj mám prísť na pobočku. Požiadala som ich teda o posledné číslo – linku záchrany pre nespokojných klientov Poštovej banky alias Zákaznícky servis.

Opäť po niekoľkých stlačeniach čísel na upresnenie požiadavky, dovolala som sa na zákaznícku linku, kde som im opätovne problém s mojimi peniazmi zopakovala, a kde mi opätovne operátorka na druhej strane zopakovala to isté, čo tie predtým, ako by si to ráno spolu v električke do práce spolu zopakovali – podajte si žiadosť; toto je jediné riešenie, ktoré vám ponúkame; zastavte sa u nás na pobočke.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Len pre upresnenie – žiadosť a jej spracovanie má trvanie „do 14 dní“. Keby si náhodou tento interval presne nepamätám, určite nie je riešená v okamžiku podania. Musí prejsť spracovaním, dohľadaním, následným nakontaktovaním všetkých bánk, vypočutím si všetkých nahrávok zo zákazníckych liniek z oného rána a nakoniec nasleduje ulakomenie sa a vrátenie peňazí, ktoré ležia stále na dne neslávne slávneho bankomatu. Čo sa týka osobnej návštevy na pobočke – tá rovnako neponúka servis typu „S vami až k pokazenému bankomatu“ a nikto z pracovníkov by s vami reálne neprišiel k bankomatu a nezačal ich s vami legálne z brucha bankomatu dolovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spýtala som sa teda principiálne, keďže SMS správa na mojom mobile mi oznámila, že som o požadovanú sumu ľahšia, že keby si vyberám celú svoju výplatu, keby sú to moje posledné peniaze alebo som na mieste, kde v okolí iný bankomat, ako ten, ktorý mi práve nevydal peniaze, nie je tak čo by tá banka, tie zákaznícke servisy a tí istí „kompetentní“ ľudia poskytli ako riešenie? Alebo čo by sa stalo, že som bez kreditu, na okolí ani nohy a ja nemám peniaze (keďže mi ich bankomat nevydal) na to, aby som si dobila kredit. Taká patová situácia síce nenastala, ale už sama som bola svedkom toho, že sa pokazená karta či peniaze prišli z bankomatu vytiahnuť v priebehu niekoľkých minút, max. do hodiny službou internou či externou danej banky, dokonca už v minulosti išlo aj o tento bankomat a peniaze a karty boli „vyslobodené“. Ako je teda možné, že dnes ráno neprišli? Že by už tieto služby sviatkovali? Sú už jednou nohou na hroboch? Sú už v autobuse na ceste do rodnej hrude? Odpoveď asi môžeme len hádať. Preto ale ...

Vážená Poštová banka, banka roka,

týmto Vás žiadam o navrátenie mojich finančných prostriedkov, ktoré ostali na dne Vášho bankomatu na môj účet, z ktorého boli odobraté. Číslo karty som dnes približne pred ôsmou hodinou rannou nadiktovala pracovníčke Vášho zákazníckeho servisu, čím prosím o dohľadanie. Verím, že vzhľadom na Vašou pracovníčkou spomínaný fakt a síce, že banky sú medzi sebou prepojené, dohľadáte si podľa čísla účtu aj banku, ktorej som klientkou.

Zároveň Vás žiadam, aby ste mi po predložení telefónneho účtu a výpisu hovorov preplatili náklady spojené s Vašim nakontaktovaním a kontaktovaním ostatných zákazníckych liniek. Zároveň Vám pripomínam, že žiadam o preplatenie len a výlučne z toho dôvodu, že mi nebol poskytnutý náležitý servis, o aký som žiadala a aký mi mal byť poskytnutý v takomto prípade bez ohľadu na to či som Vašim klientom alebo nie, lebo som využila služby Vášho bankomatu. Rovnako som postupovala podľa Vami zadaných inštrukcií, napriek tomu sa môj problém nevyriešil.

V prípade, že nebudete moju žiadosť o navrátenie finančných prostriedkov akceptovať, budem sa tak, ako každý iný nahnevaný občan, sťažovať priamo na Lampárni.

S pozdravom

nikdy nie Vaša klientka, Miroslava Roháčová

Miroslava Roháčová

Miroslava Roháčová

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pracovala som od 16, aby som sa raz stala milionárkou, teraz sa bojím pracovať, aby som neplatila milionársku daň. Ani z voza, ani na koč. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu